Case

VisitBritain

I samband med biopremiären av Downton Abbey höll VisitBritain en tävling och exklusiv förhandsvisning på biograf Skandia.

Coca-Cola Energy

Lansering av Coca-Cola Energy på Filmstadens biografer med dans på scen och bioduken samt sampling i foajéer.

Norwegian

Norwegian firade Norges Nationaldag med Vinnarstol på biografer och tävling i Filmstadens kanaler. 

Gainomax

Event, digitalt och sampling i Gainomax samarbete med Filmstaden och konceptet Vinnarstolen.

Lindt

På alla visningar av Nötknäpparen bjöd Lindt besökarna på Lindorkulor, visade reklamfilm på bioduken och anordnade tävling i salong.

Björn Borg Collection

I samband med premiären av filmen BORG lanserade varumärket Björn Borg en specialgjord klädkollektion.

Bioyra - Postkodlotteriet

Postkodlotteriet och SF Bio har tillsammans skapat konceptet BioYra där ens filmkunskaper sätts på prov i programmet "En ska bort".

Ben & Jerry´s

När Sveriges första IMAX-salong öppnade var Ben & Jerry´s först ut som partner till den maxade upplevelsen i salongen.

Halebop

Halebops tema "Stoppa nätmobbning och var schysst" kombinerades med reklamfilm och bioevent.

Gröna Lund

Gröna Lunds Zombie Kiss Cam som också blev nominerad i Guldnyckeln.

Burger King

Burger King bjöd på magi och kombinerade reklamfilm på duken med att fysiskt skapa ett event i salong.

Lego Duplo

Familjer, bio och LEGO - en vinnande kombination!