Filmstadens biografer håller stängt

För oss på Filmstaden är våra gästers och medarbetares säkerhet och välbefinnande av största vikt. Med anledning av den rådande situationen vill vi informera dig om att Filmstadens biografer stängs tills vidare från och med 18 mars 2020. Läs mer här

Nyheter

18 May 2020
Sedan Filmstadens biografer stängde i mitten av mars har kontakten med gästerna vuxit sig ännu starkare med ett enormt gensvar via sociala kanaler. Budskapet från gästerna är tydligt. Vi längtar. När restriktionerna lättar kommer vi tillbaka till biograferna för att äntligen få se film på den stora duken igen och för att stödja er, så att biografen kan leva vidare som mötesplats. Läs mer ›

Filmstadens biografer håller stängt

17 Mar 2020
För oss på Filmstaden är våra gästers och medarbetares säkerhet och välbefinnande av största vikt. Med anledning av den rådande situationen vill vi informera dig om att Filmstadens biografer stängs tills vidare från och med 18 mars 2020. Läs mer ›

Bioreklam växer!

20 Dec 2019
Biomediet går som tåget och har ökat med 11,9% hittills i år. Globalt ser det ut att öka i samma takt även nästa år. Ett starkt filmår 2019 där filmsuccéer såsom Avengers: Endgame, Lejonkungen och Jokern har lockat annonsörer till bio och julen ser ut att fortsätta leverera minst lika bra. Frost 2 har redan visat rekordöppningar i flera andra territorier och allt pekar på att Sverige kommer följa trenden.    Läs mer ›

"Feed our Future" - en global biokampanj för att motverka hungersnöd 

25 Sep 2019
Sedan 2015 har SAWA (Global Cinema Advertising Association) samarbetat aktivt med FN för att sprida kunskap om de världsmål som då togs fram. Vi på Filmstaden Media är stolta medlemmar i SAWA och genomför nu tillsammans med 35 medlemsländer en global biokampanj för att sprida information om årets prioriterade mål: Zero Hunger.  Läs mer ›

"Det är roligt att bli rädd"

18 Jun 2019
Skräckfilm som genre har blivit en populär trend på bioduken under de senaste åren. Med filmer som Annabelle och The Conjuring har fascinationen för att uppleva skräck växt. Enligt en undersökning av Svenska Filminstitutet (2019) är 14 % av Sveriges filmintresserade publik dedikerade till just känslan av rädsla och obehag. Läs mer ›