Nyheter

20 Dec 2019
Biomediet går som tåget och har ökat med 11,9% hittills i år. Globalt ser det ut att öka i samma takt även nästa år. Ett starkt filmår 2019 där filmsuccéer såsom Avengers: Endgame, Lejonkungen och Jokern har lockat annonsörer till bio och julen ser ut att fortsätta leverera minst lika bra. Frost 2 har redan visat rekordöppningar i flera andra territorier och allt pekar på att Sverige kommer följa trenden.    Läs mer ›

"Feed our Future" - en global biokampanj för att motverka hungersnöd 

25 Sep 2019
Sedan 2015 har SAWA (Global Cinema Advertising Association) samarbetat aktivt med FN för att sprida kunskap om de världsmål som då togs fram. Vi på Filmstaden Media är stolta medlemmar i SAWA och genomför nu tillsammans med 35 medlemsländer en global biokampanj för att sprida information om årets prioriterade mål: Zero Hunger.  Läs mer ›

"Det är roligt att bli rädd"

18 Jun 2019
Skräckfilm som genre har blivit en populär trend på bioduken under de senaste åren. Med filmer som Annabelle och The Conjuring har fascinationen för att uppleva skräck växt. Enligt en undersökning av Svenska Filminstitutet (2019) är 14 % av Sveriges filmintresserade publik dedikerade till just känslan av rädsla och obehag. Läs mer ›

#dearcondom – perfekt matchning på bio

20 Dec 2018
RFSU:s kampanj #dearcondom där en film med olika kändisar som klär av sig spelar huvudrollen fick nobben hos nätjättarna, men har ändå blivit en viral succé och nått över 20 miljoner personer. Läs mer ›

Blippa för barnen i Mali

20 Dec 2018
För andra året i rad samarbetar Mastercard med Filmstaden för att marknadsföra sin viktiga insats för FNs World Food Programme där Mastercards mål i Norden är att donera 1,5 miljoner skolmåltider till barn i Mali. På bioduken visas en speciellt framtagen nedräkningsvinjett för kampanjen och budskapet syns också digitalt och i kassorna. Läs mer ›